20220913


2022 09 13
     SENSE ARGUMENTS

Els darrers fets que hem conegut contra l'ANC i contra el significat de la manifestació l'11 de setembre, m'han fer pensar en l'escola franquista dels anys cinquanta del segle passat, quan vam ser instruïts sense arguments. 

En aquell temps, ni en la política ni en la religió no trobavem a faltar els arguments, ni posàvem en dubte les instruccions que rebíem. 

Ara veig que tant els republicans com els socialistes i els comuns viuen en el passat, i molta premsa de paper -no tota-, i gairebé tota la televisió privada o pública, encara ens volen instruir sense arguments.

He llegit els titulars i em penso que no han descobert que ara tot se sap i ho veu tothom. 

Sembla que no s'han adonat que ja no ens poden instruir sense arguments perquè la realitat objectiva està a l'abast de qualsevol que es vol informar. 

Dolors Feliu porta arguments amb evidències objectives, i ens fa veure que hem arribat a l’esfondrament inevitable de la política sense arguments.



2022 09 13
   AGRUPACIÓ D'ELECTORS 

Quan parlem de llista cívica fem servir una expressió no gaire precisa per entendre la decisió històrica que volem emprendre des de l'ANC. 

Segons la legislació electoral espanyola, una agrupació d'electors és un conjunt de ciutadans que s'associa temporalment amb l'única finalitat de presentar una candidatura a unes determinades eleccions. 

Passades les eleccions, l'associació es disol automàticament. 

S'ha de presentar la candidatura d'acord amb uns requisits prou fàcils, com per exemple aportar les signatures d'1% dels inscrits en el cens electoral de la circumscripció electoral respectiva.

Es tracta doncs de la fórmula perfecta per votar candidats d'una llista oberta, no com ara. 

Personalment vaig formar part d'una agrupació d'electors sense militar en cap partit polític en les eleccions municipals de 2015 i vam guanyar. 

20220909


2022 09 08   
 AL COSTAT DELS CIUTADANS 

                    I NO AL DAVANT

Fa deu anys, en la Diada Nacional de Catalunya de l’11 de setembre de l’any 2012 no sabíem gairebé res del que sabem ara, i vam fer una manifestació transversal amb els que arribaven des de tot arreu del Principat, de Catalunya Nord, de Valencia i de Mallorca, organitzada per l’Assemblea Nacional Catalana, una ANC insòlita i inèdita, presidida per Carme Forcadell que pràcticament només coneixíem de l'activisme a Plataforma per la Llengua, i encara sembla que la sento quan va dir textualment que «el 12 de setembre, el Govern haurà de començar a treballar per la independència de Catalunya». Ningú no ho havia dit abans. 

Tot era molt nou, i fins aquell dia no havíem viscut res semblant. 

Les cròniques i els editorials dels diaris catalans de l’endemà explicaven de manera diàfana que la manifestació va ser inequívocament independentista, i la Guàrdia Urbana de Barcelona va estimar la participació en un milió i mig de persones, fet molt més insòlit encara venint d'on venia la dada. 

Totes les organitzacions ciutadanes, partits polítics i sindicats que hi van participar ho van fer de manera organitzada en diferents sectors de la manifestació, per estar al costat dels ciutadans i no al davant.

Recordo la immensitat d'una manifestació descomunal i com en dues hores només vam poder avançar uns quinze metres, allà al Passeig de Gràcia on erem nosaltres.

Aquest any 2022 volem reviure aquella manifestació d'obligació civica, indispensable per entendre on som ara. 


Federico Garcia Lorca

2022 08 18     SÓN ELS MATEIXOS

Tal dia com avui, el 18 d'agost de 1936, van afusellar a la serra de Granada al poeta i dramaturg andalús Federico Garcia Lorca, ho van fer els del mateix bàndol que anys després van instaurar -no pas restaurar-, la monarquia del regne d'Espanya que encara perdura. Són els mateixos que no volen de cap manera l'autodeterminació de les nacions. 

Són els que, per motius inconfessables, ja els va bé ser dependents del regne d'Espanya, i de cap manera no volen la independència de Catalunya ni de ningú altre, són els mateixos.  

20220905


2021 09 06
      SUPORTAR LA INTOLERÀNCIA 

Els parents, amics i saludats que es pensen que són d'esquerres i suporten la intolerància per por de passar per intolerants, com diu el professor Resina, a la pràctica són els principals culpables de les diferències socials que creixen en desmesura amb la monarquia instaurada, que no restaurada pel dictador Fanco, amb el suport indispensable del PSOE. Els que avui no són independentistes són els que suporten la intolerància, i fan possible el benefici de 400 famílies que controlen les empreses privatitzades i totes les de l'Ibex-35.

ELS MEUS AFORISMES INDISPENSABLES

 
Jaume Riu - 1 d'octubre de 2017 a quarts de dotze de la nit                                                     sortint del col·legi electoral de l'Escola Industrial de Barcelona

ELS MEUS AFORISMES INDISPENSABLES

1. No existeixen coses acabades, doncs les coses                                                                     quan s'acaben deixen d'existir.

2. Un poble sense cronista és com una bicicleta sense rodes.

3. Si et volen enganyar amb una fal·làcia seria gravíssim,                                                    però si el que t'enganya es creu de debò la fal·làcia, aleshores és molt pitjor.

4. Els partits polítics provenen d'una revelació gairebé divina com les religions,                         i es construeixen amb la mateixa litúrgia, els mateixos preceptes,                                 i pel mateix motiu.

5. El polítics del govern s'han de seleccionar per competències,                                                 han de treballar per objectius i s'han de remunerar per resultats.                                No hi ha cap argument intel·ligent per fer-ho d'una altra manera.

6. Els partits polítics com les religions, només funcionen amb militants de la                           la veritat absoluta, i convençuts que fora del partit no hi ha salvació.

7. La política de partit aporta a la població els mateixos beneficis que les religions,                i amb els mateixos inconvenients.

8. Des del punt de vista doctrinal, no em fa estrany que els líders dels partits polítics                siguin fets de la mateixa fusta que els predicadors.

9. Mentre els partits s'esforcen a fer política,                                                                                cada matí el sol segueix sortint per l'est i al vespre es pon per l'oest.

10. El que fa malbé la persona i l'anul·la, no és la presó, és l'indult.

11. El que desactiva a l'enemic no és tenir-lo a l'exili, sinò deixar-lo tornar de l'exili.

12. Si algú serveix per fer una altra cosa, no seria ministre d'aquest govern.

13. Les males decisions no provenen de responsables que volen fer mal                                     sinó d'incompetents,                                                                                                        i això és pitjor perquè el maliciós sap que ho és però l'incompetent no. 

14. La desobediència porta sempre més lluny que l'obediència.

15. L'obediència és conservadora i és de dretes, per definició.

16. Abans de començar a desobeir cal tenir imaginació i criteri                                                    per triar bé l'objectiu de la desobediència.

17. El món avança a cops de desobediències,                                                                              però en els estudis universitaris de Ciències Polítiques                                                 només s'ensenya la part de l'obediència.

18. A tot arreu del món es confirma que la independència és la solució,                                      i el problema era la dependència.

19. M'agrada que m'espiïn, perquè així ells sabran de primera mà                                               què és el que fan malament.

20. Si no saps escoltar, que és fàcil,                                                                                             no em puc creure que saps parlar, que és difícil.

21. Per satisfer les necessitats i les expectatives de la població,                                                 el més difícil és saber quines són avui les necessitats i les expectatives.

22. No perdem el temps pintant les parets                                                                                   si es tracta de canviar tot l'edifici des dels fonaments.

23. Mai cap revolució per canviar els fonaments                                                                         s’ha fet amb els peus a sobre dels propis fonaments.

24. El millor govern és el que no ha de prohibir res en absolut.

25. Alguns necessiten prohibir per poder governar,                                                                    però els pitjors necessiten governar per poder prohibir. 

26. Veig que les cigonyes, les orenetes i les aus migratòries                                                        funcionen molt bé sense protocols de fronteres.

27. Encara que l'arc iris és un fenomen natural enorme i espectacular,                                       no té cap utilitat funcional i no serveix per res, com la política de partit.

28. Quan pedrega, la natura es llença pedres ella mateixa de forma natural,                              com la política de partit.

29. El periodisme consisteix a explicar la notícia, no a construir-la.

30. El gasos perfectes tendeixen a expandir-se tant com sigui possible                                       per ocupar tot l'espai disponible, igual que la incompetència.

31. El poderós perd el poder quan tot se sap i ho veu tothom, com ara.

32. S'ha de vigilar allò de remunerar algú per la feina que fa,                                                      perquè podria ser una forma legal de treball forçat.

33. Les coses són com són, i no com han de ser.

34. El progrés no es fa fent el que cal, es fa desfent el que no cal.

35. El soroll no és útil, i tot el que fa massa soroll es pot millorar.

36. Per solucionar de l'atur que tendeix a créixer,                                                                     no es pot fer servir la feina, que tendeix a desaparèixer.

37. Quan m'informo, em sento perillosíssim.

38. La independència de Catalunya no consisteix a marxar d'Espanya,                                    sinó aconseguir que Espanya marxi de Catalunya.

39. És tan fàcil fer un llibre com una bomba  i tots dos són d'explosió retardada,                         quan l'autor no és al davant.

40. Qualsevol problema, si es planteja bé, ja està mig solucionat.

41. Mantenir un exèrcit ja és absurd, però tenir un exèrcit perdedor és estúpid                            i l'exèrcit espanyol no ha guanyat mai cap guerra,                                                    només contra els propis ciutadans que el mantenien.

42. Caldria penalitzar la creació de llocs de treball d'activitats innecessàries.

43. D'alguns individus, te’n recordes més de la corbata                                                             que no pas de la seva opinió.

44. Si aprofundeixes en qualsevol argument, sempre hi trobes alguna mentida.

45. Els ciutadans sense papers són els que ja tornen                                                                 d'allà on encara anem els altres.

46. Haver sigut diputat en altre temps s'exhibeix com un mèrit,                                         mentre que deixar de ser metge o enginyer, és clarament un demèrit.

47. Els economistes estudien o interpreten l'economia, però no l'obtenen.

48. El mateixos que no saben com s'ha fet l'univers, pretenen saber qui l'ha fet.

49. Al tenir fills, és quan descobreixes que els reis són els pares.

50. L'escassetat no és tan empobridora com el conformisme.

51. Els compradors tenim la facultat sublim, i molt potent, de no comprar.

52. Quan Franco ho va deixar tot lligat i ben lligat,                                                                      es va descuidar de lligar els catalans.

53. Si es tracta de canviar, resulta que millorar no és el millor.

54. El polític excel·lent no es proposa fer el que ha de fer,                                                            sinó el que hauria de fer. 

55. Un artista sense sentit de l'humor és un tècnic.

56. Per entrar en un país o en un club, potser s'han de complir uns requisits,                                però per sortir no cal. 

57. Hi ha vida més enllà de la política de partits que juguen a cuinetes                                           a la ludoteca de la constitució espanyola.

58. Els jubilats som el recurs del futur perquè sabem què s'ha de fer,                                           sabem com es fa i, sobretot, no hem de demostrar res per fer mèrits,

59. En política, l'abstenció és una fórmula lícita, legal i justa,                                                       per recolzar una causa il·lícita, il·legal o injusta, sense que es noti gaire.

60. Dels grans i de les persones expertes n'has de prendre exemple,                                           però no model.

61. Els castellans saben prou bé com som els catalans, però no ho entenen.

62. T'imagines que un dia hi ha una guerra, i no hi va ningú?

63. La policia és un servei públic que està -o ha d'estar-,                                                                en el bàndol dels ciutadans, i no en contra.

64. Quan veus que la policia no està en el bàndol dels ciutadans,                                               vol dir que vius en una colònia.

65. Només es por governar de dues maneres, bé o malament.

66. Mantenir l'estructura d'un govern a l'oposició és una aberració remunerada                           que no practica cap empresa del món.

67. Si no te'n vas quan te'n pots anar, quan te'n vulguis anar ja te n'hauràs anat.

68. Parlar català des de les administracions dels Països Catalans és miltància antifranquista i viceversa -sobretot viceversa-, perquè des de les administracions es fa apologia del franquisme quan parlen castellà.

69. Déu nos guard de Déu.

70. Il·lustres "esquerrans" des de la superioritat moral que s'adjudiquen,                                     acusen l'independentisme de ser "de dretes", i així, ells no s'hi apunten.

71. De vegades la informació veraç i contrastada                                                                         s'ha de disparar amb canons d'humor i de sàtira.

72. Algunes persones són decisives només pel fet de representar una organització                 o, a l’inrevés, de vegades els costa molt ser decisives precisament                                     per l’inconvenient de representar una organització.

73. Sense República, als Països Catalans no hi haurà mai trens excel·lents.

74. Els irresponsables no saben que ho són.

75. Repensar és també un acte revolucionari.


20201220


 
2020 12 17   PERDRE L’OPORTUNITAT

No sé quin almirall britànic va dir que les batalles -navals- les havia guanyat perquè hi arribava deu minuts abans…

En aquesta pandèmia hem arribat tard a identificar el perill, i ara anem tard a l’aplicar els ajuts, però correm massa a “trobar” la vacina ràpida sense respectar els protocols de seguretat mèdica.

No ser puntuals és tan greu, que això sol ja ens fa perdre l’oportunitat.