2026 06 23 AIXÒ SÍ QUE NO.
Amb el rei de Franco fent de cap d'estat, els jutges i altres alts càrrecs tenen una immunitat absoluta.
Amb Franco ja se sabia que els ministres, els jutges, els alcaldes, els militars, els directors dels diaris, els mestres, els bisbes i els policies, tenien una immunitat absoluta rebuda directamen del cap d’estat.
La conseqüència directa d'aquesta mena d'immunitat gairebé sempre provoca la oportunitat d'una corrupció general.
Però el resultat més pervers consistia -i consisteix encara-, a tenir els alts càrrecs presoners de les seves corrupcions personals i, és clar, només poden ser fidels fanàtics del cap d'estat, perquè ja no son amos de la seva opinió i han venut el seu patrimoni moral i econòmic, i mai no podran canviar.
Així molts perduren en el càrrec i alguns van a la presó per demostrar que la servitud va de debò i el cap d'estat fa el que li convé per imposar la disciplina del règim, fora de tota lògica.
En canvi, quan un alt càrrec no cau a la trampa i no aprofita la impunitat per tenir els beneficis personals de la corrupció, és destituït immediatament (com el president Quim Torra, o la presidenta Laura Borràs, i d'altres…), ja que aleshores el personatge és lliure i el consideren molt perillós perquè podria desobeir, i això sí que no.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada