20260524

LA GELOSIA DELS CASTELLANS ÉS INCURABLE


LA GELOSIA DELS CASTELLANS ÉS INCURABLE I AQUEST ÉS EL SEU TALÓ D'AQUIL·LES 

No se n’han sortit d’empresonar el president Carles Puigdemont, no se’n surten de treure del MNAC les pintures de Sixena, no se’n sortiran d’exculpar l’expresident José Luis Rodriguez Zapatero amb gran perjudici del PSOE apuntalador de la monarquia i, entre altres desgràcies, han descobert que la família reial ja no és benvinguda enlloc dels Països Catalans.

Vistes des de Madrid, totes aquestes causes obertes fan tremolar els fonaments del règim castellà.
I ara, amb la reacció visceral al veure el mapa petit de la nova equipació de l’Athletic Club batejada “Gure Nortasuna”, les elits franquistes no poden ocultar que pateixen un nou atac de gelosia -no hi ha cap altra explicació-, i ho declaren en públic.
Troben natural la indignació de la Unión del Pueblo Navarro UPN, la indignació del PP i, sobretot, la indignació de Vox que fins i tot amenaça amb la denúncia a la Federació Espanyola de Futbol perquè sancioni el club.
En canvi, per nosaltres totes les crisis de gelos que pateix el bàndol contrari són una gran notícia, com una oportunitat històrica per provocar el seu esfondrament.
La gelosia dels castellans és incurable i aquest és el seu taló d’Aquil·les.

20260520

GOVERNAR AMB EXCEL·LÈNCIA


2026 05 20 AQUESTA ÉS LA DIFERÈNCIA. 

El millor govern és el que no ha de prohibir res ni sancionar mai, però per arribar a l'excel·lència cal saber governar i no és el cas, per això al Parlament de Catalunya han de fer lleis que prohibeixen pintar els trens i han d'imposar fortes multes als graffiters infractors. 

En aquest afer de les pintades als trens recomano que observem els trens de la Generalitat que no tenen pintades i no s'han d'aturar gairebé mai per avaria, mentre els d'ADIF i RENFE sí. 

El trens de la Generalitat estan vigilats a cobert quan no circulen, i segueixen un pla rigorós de manteniment tècnic, mentre que els altres no, aquesta és la diferència.

20260518

L'INTEL·LECTUAL JUNQUERAS


 2026 05 18    L'INTEL·LECTUAL JUNQUERAS S'HA POSICIONAT EXPRESSAMENT EN L'APOLOGIA DEL FRANQUISME. 

Ja s'entén el paral·lelisme bíblic que Partal explica de Junqueras amb Esaú, que fatigat en tornar de feinejar al camp, ven la primogenitura al seu germà Jacob en canvi d’un plat de llenties, però la capitulació negociada des d'una posició de força de Junqueres, amb totes les dades que coneixem i ara podem llegir a l'article editorial de VilaWeb, no és el que faria un incompetent fatigat, és de persona dolenta. 

 Des d'aquest punt de vista, a mi em fa més efecte Mateu -l’apòstol-, que va dir: “Guardeu-vos dels falsos profetes, que venen amb vestits d’ovelles però per dins son llops rapaços. Pels seus fruits -els seus actes-, els coneixereu”

Aquí Oriol Junqueras queda ben retratat. 

Des de la traïció de l'endemà d'aquell 1 d'octubre de 2017 que va fugir d'estudi, fins a la traïció d'ahir 18 de maig de 2026 amb els darrers moviments d’Oriol Junqueras convocant el consell nacional d’Esquerra Republicana per avalar implícitament l’acord de pressupost amb el PSC, hem vist clarament a qui perjudica i a qui beneficia amb el seu posat implacable contra la independència de Catalunya en forma de república. 

Vistos els seus actes, no tenim cap dubte que en els darrers gairebé nou anys, l'intel·lectual Junqueras s'ha posicionat expressament en l'apologia del franquisme.

20260511


 2026 05 11    A PARTIR D'UNA SENZILLA REGLA DE TRES.

Amb el delicte fiscal imputable a la família Pujol a partir de la deixa finita de l'avi Florenci, la fiscalia manté una petició de penes de l'ordre de 29 anys.

Amb el delicte fiscal imputable a la família Reial espanyola a partir de la deixa gairebé infinita de l'avi Juan Carlos, vull calcular la petició de penes a partir d'una senzilla regla de tres.

20260504


 2026 05 04    EL FRANQUISME NO ELS VA PODER ENGANYAR, SI NO HAVIEN NASCUT.

En el meu país, Josep Miquel Arenas, Valtònyc, ens ha de descobrir que la victòria més subtil de l’espanyolisme és haver-nos fet creure derrotats.

En canvi, igual que Vicent Partal, jo també penso que l’actual és la generació catalana més brillant i guanyadora, i us explicaré perquè.

Quan el vell dictador es va morir al llit, ara fa més de cinquanta anys, molts catalans ens vam disposar a seguir l’únic camí transitable per cambiar l’estructura de l’Estat des dels fonaments, però era una feina difícil i exigent i “mal vista” pels conservadors, mentre uns altres catalans van triar el camí fàcil d’emblanquinar el rei de Franco des del debat estrictament partidista.

Des del moment zero, alguns contraris a la constitució de 1978 no la vam voler votar perquè ens vam adonar del gran engany dissenyat per seduir als espanyols. Es tractava de fer servir paraules impensables fins aleshores com aliança popular, unió de centre democràtic, convergència democràtica, partit comunista o partit socialista o fins i tot esquerra republicana de Catalunya que posades totes les paraules noves en el mateix prestatge semblava que res no impediria fer una inusual “Transició a la Democràcia”.

Aquella població abduïda encara per Franco, parlava de democràcia amb lleugeresa -i malícia-, perquè en realitat pretenien amagar una necessària “Transició a la República”, que és el que havien fet una mesos abans al país veí amb la Revolució dels Clavells amb un alçament militar i civil gairebé pacífic, que va enderrocar la dictadura de l’Estado Novo (vigent des de 1926) i ells sí que van establir la República Portuguesa.

La reacció de les elits franquistes atemorides, va ser una fugida endavant i van enganyar tothom. Primer van enganyar als falangistes, als militars, a la policia i a la Guàrdia Civil, perquè amb la Llei d’Amnistia de 1977 els perdonaven els delictes anteriors i es van legalitzar coalicions de les elits de la dictadura però posant el nom de partit polític. Es va inventar allò que en dirien Unión de Centro Democràtico UCD amb el falangista Adolfo Suárez al capdavant, o Alianza Popular AP amb el repressor ideològic i ministre de l’Interior Manuel Fraga Iribarne, i Fuerza Nueva de Bas Piñar que causaria la Matança d’Atotxa, de manera que la mateixa gent que l’any abans eren falangistes de les JONS amb el jou i les cinc fletxes i duien la camisa blava, podrien presentar aleshores la seva candidatura per governar en una democràcia (sic).

Això no és el més greu.

Per poder homologar una constitució espanyola “democràtica”, aquell 1977 van triar cinc o sis il·lustres pensadors, entre els que hi havia catalanistes, falangistes, socialistes i comunistes ben alliçonats per entronitzar definitivament el rei de Franco i, en els Pactes de la Moncloa de 1977, van legalitzar els comunistes de Santiago Carrillo per poder participar a les eleccions amb la condició de no ser comunistes, es van legalitzar els socialistes de Felipe González amb la condició de no ser socialistes, i finalment es van perdonar i legalitzar els republicans de Josep Tarradellas amb la condició de passar a ser monàrquics d’un dia per l’altre, un preu caríssim per un republicà.

Alguns -pocs-, no vam voler votar aquella constitució que ja en el Preàmbul reconeix i imposa l’imperi de la llei per sobre de la voluntat popular, com en totes les dictadures.

I tot això és història coneguda que sabem i expliquem des de diferents punts de vista  https://nohihacosesacabades.blogspot.com/  i fa atemorir al bàndol contrari.

L’independentisme no s’ha tornat culturalment espanyol, i tenim l’arma poderosa que consisteix a explicar la història a la generació dels joves i dels més joves que encara estudien l’ESO a l’institut perquè a ells, el franquisme no els va poder enganyar, si no havien nascut.